Bestyrelse og uddannelsesudvalg

Diakonhøjskolens øverste myndighed er skolens bestyrelse, som har det overordnede ansvar for, at skolen forvaltes og udvikles i overensstemmelse med dens formål. Desuden er der til hver af skolens uddannelser knyttet et uddannelsesudvalg, som skal sikre uddannelsernes kvalitet og relevans. Den daglige ledelse varetages af forstanderen.

Diakonhøjskolens bestyrelse er sammensat, så den afspejler skolens brede bagland og aftagerfelt. Således sidder der i bestyrelsen altid tre repræsentanter for Diakonforbundet, en for Danske Diakonhjem, en fra KFUM og KFUK, en fra Indre Mission og to fra andre kirkelige diakonale organisationer. Dertil kommer medlemmer udpeget af Aarhus Stiftsfond, Aarhus Byråd og direktionen for VIA University College. En medarbejderrepræsentant og to repræsentanter for De Studerendes Råd deltager i bestyrelsens møde som observatører.

Uddannelsesudvalgene består af repræsentanter for de to uddannelsers videns- og aftagerfelt, underviserstab og ledelse.

Morten Skov Mogensen er forperson for Diakonhøjskolens bestyrelse. Til daglig er han generalsekretær for Blå Kors Danmark – en af de store diakonale organisationer i Diakonhøjskolens bagland.

Morten kan kontaktes på:

Diakonhøjskolens aktuelle bestyrelse

• Morten Skov Mogensen
    Forperson og medlem af forretningsudvalget
  • Carsten Brogaard Refshauge
    Næstforperson og medlem af forretningsudvalget, udpeget af KFUMs Sociale Arbejde
  • Liselotte Malmgart
    Medlem af forretningsudvalget, udpeget af Diakonhøjskolen
  • Henrik Wigh-Poulsen
    Udpeget af Aarhus Stift
  • Connie Kjærgård Jensen
    Udpeget af og forperson for Diakonforbundet